FANDOM

Angelina Dalles.jpg
Angelina Dalles
Kanji

アンジェリーナ・ダレス

Rōmaji

Anjierīna Daresu

Alias

Mroczny arystokrata
Kuba Rozpruwacz (z Grellem Sutcliffem)

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Kobieta

Wzrost

168 cm

Status Profesjonalny
Przynależność

Phantomhive

Zajęcie

Lekarz
Kuba Rozpruwacz

Baza operacji

Royal London Hospital; Londyn

Status osobisty
Status

Zmarła

Krewni

Rachel Phantomhive (siostra, zmarła)
Vincent Phantomhive (szwagier, zmarły)
Baron Burnett (mąż, zmarły)
Ciel Phantomhive (siostrzeniec)

Pierwsze wystąpienie
Manga

Tom 1, Rozdział 3

Anime

Odcinek 2

Seiyū

Romi Paku
Masako Katsuki (drama CD)

Baronowa Angelina Dalles-Burnett (jap. アンジェリーナ・ダレス Anjierīna Daresu), nazywana także An i Madam Red (jap. マダム・レッド Madamu Reddo) – wdowa po baronie Burnett, młodsza siostra Rachel Phantomhive i ciotka Ciela Phantomhive'a. Ona, wspólnie z Grellem Sutcliffem, była odpowiedzialna za morderstwa Kuby Rozpruwacza.

WyglądEdytuj

Madam Red.png

Adekwatnie do jej tytułu „Madam Red”, Angelina ma czerwone oczy i karmazynowe włosy ustylizowane na boba. Zwykle usta maluje czerwona szminką i nosi czerwone ubranie, które zwykle składa się z czerwonej spódnicy i pasującej do niej kamizelki, białej bluzki z żabotem, czerwonego kapelusza i czarnych rękawiczek. Czasami także nosi przy sobie czerwony parasol.

Początkowo nienawidziła swoich karmazynowych włosów, które odziedziczyła po ojcu, zwykle je zakrywała i trzymała długą grzywkę, aby ukryć twarz, aż do do chwili gdy Vincent Phantomhive stwierdził, że podobaja mu się jej włosy, o których powiedział, że mają „barwę kwiatu lycoris i płomienia” i bardzo jej pasują[1]. Po tym Angelinę nie krępowały już z jej czerwone włosy, obcięła grzywkę i wydawała się być z nich dumna i od tej pory zaczęła ubierać się w czerwienie[2].

Osobowość Edytuj

W przeszłości Angelina była dość zamknięta w sobie i nieśmiała ze względu na jej czerwone włosy; dodatkowo podziwiała i kochała swoją siostrę, Rachel Phantomhive[3]. Jednak w chwili obecnej ma frywolny charakter. Na przykład sugeruje Sebastianowi Michaelisowi, że powinien pracować dla niej, ponieważ jest przystojny, jednocześnie od niechcenia gładząc jego tyłek[4]. Raz także próbuje rozśmieszyć Undertakera opowiadając mu nieprzyzwoity żart[5]. Pomimo tej ordynarnej osobowości, jej przekonaniem jest, że kobiety są bardziej atrakcyjne dla innych, jeśli zachowują się niewinnie, naiwnie, delikatnie i radośnie, szczególnie wokół swych panów; wpajała tę koncepcję młodej Elizabeth Midford[6].

Angelina głęboko troszczy się o swoją rodzinę. Podziwiała i kochała swoją siostrę Rachel[7] i traktuje Ciela Phantomhive'a jak własne dziecko[8]. Próbowała przekonać Ciela, aby nie mieszał się z ciemniejszą stroną społeczeństwa, ale bez skutecznie, i poprosiła Sebastiana, by go chronił[9].

Wahania Angeliny co do lubienia/nielubienia czerwonego koloru odpowiada wydarzeniom, które miały miejsce w jej życiu. Po tym jako Vincent Phantomhive pochwalił jej rude włosy, w efekcie tego zakochała się w nim i zaczęła lubić czerwony kolor[2]. Była przeważnie optymistycznie nastawiona względem małżeństwa jej siostry i Vincenta, mówiąc, że jeśli dwoje ludzi, których kocha najbardziej, są szczęśliwi, wiec i ona także będzie szczęśliwa[10], chociaż to spowodowało to, że znowu nie lubiła czerwieni[11]. Następnie traci męża i dziecko, a kiedy reszta rodziny zginęła w pożarze, "szkarłatny czerwony" stał się kolorem, którego nienawidziła najbardziej[12].

Śmierć członków jej rodziny był traumatycznym przeżyciem. W rezultacie Angelina żywi lekceważące uczucia wobec życia ludzkiego i gardzi prostytutkami za to, że gotowe są na aborcję, kiedy ona nie może mieć dzieci. Nawiązała współpracę z Grellem Sutcliffem, której skutkiem były brutalne morderstwa Kuby Rozpruwacza[13].

Przypisy

  2. 2,0 2,1 Manga Kuroshitsuji, rozdział 10, str. 27
  8. Manga Kuroshitsuji rozdział 8, str. 24

NawigacjaEdytuj

Szlachta
Baron Burnett · Aleister Chamber · Baron Kelvin · Angelina Dalles · Charles Grey · Diedrich · Lau · Alexis Leon Midford · Edward Midford · Elizabeth Midford · Francis Midford · Ciel Phantomhive · Claudia Phantomhive · Vincent Phantomhive · Rachel Phantomhive · Alois Trancy · Hrabina Trancy · Poprzedni Hrabia Trancy · Undertaker

Więcej z Fandomu

Losowa wiki