FANDOM

Campania.png

Campania – luksusowy statek pasażerski, który jest własnością Linii Blue Star.

Budowa Edytuj

Campania - maszynownia okrętowa.jpg

Maszynownia okrętowa.

Statek wykorzystuje najnowsze silniki tłokowe na parę, które są umieszczone razem z kotłami na środku statku. Dolny pokład jest przedzielony na trzy części, z kotłownią pośrodku. Innymi słowy na statku znajdują się dwie ładownie – jedna na dziobie, a druga na rufie[1].

Campania - pokój radiowy.jpg

Pokój radiowy.

Dodatkowo windy umożliwiają łatwy dostęp do innych obszarów statku[2]. Za maszynownią okrętową[3] znajduje się podnośnik ładunkowy w kotłowni, która prowadzi do innych pięter statku[4]. Na statku znajduje się kilka kotłowni[5][6].

Campania - sterownia.jpg

Sterownia.

Na zewnątrz, na pokładzie znajduje się bocianie gniazdo dla żeglarzy[7]. Ponadto, znajduje się tu też pokój radiowy[8], a także sterownia, skąd kapitan monitoruje statek. W sterowni znajduje się panel kontrolny zamykający śluzy i plany statku[9][10].

Statek podzielony jest na klasy: pierwszą, drugą i trzecią z pierwszą dla bogatszych pasażerów. Pomieszczenia dla klasy pierwszej oddzielone są od pozostałych klas bramką[11]. Na piętrze dla pierwszej klasy znajduje się pokład pasażerski i miejsce, skąd rozdzielane są łodzie ratunkowe[12][13].

Informacje Edytuj

Jego dziewiczy rejs zaplanowano na 17 kwietnia z Southampton, miał się skończyć w Nowym Jorku[14]. Trzy dni po wypłynięciu na statku odbyło się spotkanie Elity Jutrzenki i przypadkowo uwolnione zostały Kuriozalne Lalki, które zaczęły atakować pasażerów statku. Po tym, jak kapitan został zabity przez Kuriozalne Lalki, nikt nie zarządzał statkiem, w związku z czym uderzył w górę lodową. Sebastian Michaelis i Ronald Knox przewidzieli, że statek zatonie w ciągu godziny[15].

Jego łodzie ratunkowe zostały następnie rozdzielone, aby umożliwić ludziom ucieczkę z tonącego statku. Edward Midford kierował pasażerami stosując politykę pierwszeństwa kobiet i dzieci[16].

Znani pasażerowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Campania oparta jest na zatoniętym statku White Star Line – Titanicu, ponieważ oba statki wypłynęły z Southampton w Anglii w dziewiczy rejs do Nowego Jorku, w Ameryce i zderzyły się z górą lodową w nocy.
    • Scena na dziobie z Grellem Sutcliffem i Ronaldem Knoxem[19] jest odniesieniem do jednej z najsłynniejszych scen filmu z 1997 roku Titanic, który został nakręcony na podstawie historycznym zatonięciu statku o tej samej nazwie.
  • Patrick Phelps był również członkiem zarządu, działu handlowego linii Blue Star.

Przypisy

  18. 18,0 18,1 18,2 Manga Kuroshitsuji, rozdział 56, str. 12

Więcej z Fandomu

Losowa wiki