FANDOM

John Brown - manga.png
John Brown
Kanji

ジョン・ブラウン

Rōmaji

Jon Buraun

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Mężczyzna

Status Profesjonalny
Przynależność

Brytyjska rodzina królewska

Zajęcie

Prywatny sekretarz i doradca Królowej Wiktorii

Baza operacji

Buckingham Palace
Londyn

Status osobisty
Status

Żywy

Pierwsze wystąpienie
Manga

Tom 5, Rozdział 21

Anime

Odcinek 1 (Book of Circus)

Seiyū

Brak

John Brown (jap. ジョン・ブラウン Jon Buraun) – doradca Królowej Wiktorii i jeden z jej prywatnych sekretarzy. Często wyjaśnia rzeczy w jej imieniu i próbuje ją rozweselić.

Wygląd Edytuj

John ma krótkie włosy z dwoma wyraźnymi pasmami zawiniętymi w prawo do góry. Nosi duże okulary, bez względu na porę dnia, które całkowicie przesłaniają oczy. Nosi długi, dwurzędowy trencz z zapiętymi wszystkimi guzikami. Na jego lewej piersi przypina kokardkę z broszką kameą z profilem z Królowej wiszącą pod nią na krótkim łańcuszku. Nosi wiązane do kolan buty z cholewami, czarne rękawiczki i biały pas, do którego przypięty jest z lewej strony jego bat.

Osobowość Edytuj

John jest bardzo poważną i niewzruszoną osobą. Czasami zakłada pacynkę Księcia Alberta, by pocieszyć Królową Wiktorię odczuwającą smutek po jego stracie. Jest bardzo lojalny wobec królowej i szczególnie chętnie w wychwala jej cnoty – ale nie wchodzi jej w słowo, ani nie podważa jej autorytetu w żaden sposób. Czasami doznaje fizyczne obrażenia z jej strony, na przykład gdy koń, na którym jechała nadepnął mu na głowę, ale przyjmuje to wszystko w milczeniu i nigdy nie narzeka[1].

Ponadto jednym z jego dziwactw jest jego przywiązanie do swego „ukochanego” konia, które jest tak silne do tego stopnia, że nie chciał na nim jeździć w czasie podróży z Anglii do Niemiec i zamiast tego szedł obok niego[2].

Streszczenie mangi Edytuj

Curry Contest Arc Edytuj

Podczas targów curry, gdy prowadzący miał wręczyć trofeum zarówno Firmie Harolda Westa i Spółce Funtom, John przy pomocy batu odbiera mu trofeum. Następnie Królowa Wiktoria przyjeżdża na koniu, tratując go w tym procesie. Spod konia John informuje królową, tłumacząc, kim ona jest i dlaczego jest tak kochana, dopóki nie zdecydowała się osobiście zabrać głosu. Wkrótce po tym, gdy królowa Wiktoria zaczyna płakać z powodu swojego zmarłego męża, John wyjmuje przedstawiającą go kukiełkę i udaje go, aby ją pocieszyć[3].

Następnie królowa zdaje sobie sprawę, że spędziła zbyt dużo czasu na targach, więc on pomaga jej w wspiąć się na jej konia i patrzy jak odjeżdża. Ciel Phantomhive następnie komentuje, że powinien z nią jechać, więc za nią goni[4]. Później, Ciel odkrywa, że John wsunął mu do kieszeni kopertę od królowej, w której znalazł dwa bilety i informacje, które skierowały Ciela na nową misję – zbadania Cyrku Noah's Ark[5].

Circus Arc Edytuj

Charles Grey, Charles Phipps i John Brown (BoC).png

John, Grey i Phipps oglądają płonącą posiadłość Kelvina.

Z daleka, John Charles Grey i Charles Phipps oglądają z daleka jak dwór Kelvina płonie. Phipps komentuje, że są tam, aby udokumentować sprawę zleconą hrabiemu Phantomhive przez królową Wiktorię[6].

Luxury Liner Arc Edytuj

John i Charles Phipps przebrali się za pracowników have Scotland Yardu, którzy mieli przetransportować Karla Woodleya do więzienia. Charles Grey w końcu zabija Karla po drodze[7].

Public School Arc Edytuj

Green Witch Arc Edytuj

Blue Cult Arc Edytuj

CiekawostkiEdytuj

Przypisy

  8. Anime Kuroshitsuji, odcinek 14

Więcej z Fandomu

Losowa wiki