FANDOM

Joker - anime.png
Joker
Kanji

ジョーカー

Rōmaji

Jōkā

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Mężczyzna

Wiek

25 lat

Data urodzenia

2 kwietnia 1863[1]

Status Profesjonalny
Przynależność

Cyrk Noah's Ark
East End (jako dziecko)[2]
Przytułek Renbourn (jako dziecko)[3]

Zajęcie

Członek pierwszego szczebla i zastępczy lider Cyrku Noah's Ark
Pierrot[4]

Poprzednie zajęcie

East Ender

Baza operacji

Obóz Cyrku Noah's Ark
East End (poprzednio)
Przytułek Renbourn (poprzednio)

Status osobisty
Status

Martwy

Krewni

Karen Taylor (matka, zmarła)

Pierwsze wystąpienie
Manga

Tom 5, Rozdział 22

Anime

Odcinek 2 (Book of Circus)

Seiyū

Mamoru Miyano

Joker (jap. ジョーカー Jōkā) – członek pierwszego szczebla i zastępczy lider Cyrku Noah's Ark. Jego zadaniem jest zarządzanie pokazami i występowanie jako Pierrot[4]. W posiadłości Barona Kelvina Joker pełni funkcję kamerdynera.

WyglądEdytuj

Joker (full body).png

Postać Jokera w anime

Joker to dwudziestopięcioletni mężczyzna o fioletowych oczach i długich pomarańczowych włosach ze splecionymi pasemkami wybielonymi na końcach. Często nosi jasnoniebieski makijaż, którego używa do namalowania łzy pod lewym okiem, nosi cztery kolczyki w lewym i trzy w prawym uchu.

Strój Jokera składa się z żółtej kokardy, purpurowego płaszcza ze złotą lamówką, który nosi zawieszony na ramionach i używa jak peleryny, kamizelki w czarno-lawendową kratkę z białą zapinaną na guziki koszulą, krótkich bufiastych spodni i czarno-białych butów z zadartym noskiem sięgających do kolan. Na prawej ręce nosi białą rękawiczkę. Dodatkowo nie ma prawej ręki, która została zastąpiona przez protezę przypominającą szkielet brakującej kończyny[5].

OsobowośćEdytuj

Joker jest miłą, sympatyczną i wesołą osobą, która pragnie uszczęśliwić innych, jak pokazano, gdy celowo upuścił piłki, którymi żonglował, sobie na głowę, by rozbawić publiczność[6]. Pomimo tego w rzeczywistości jest on bardzo poważnie nastawiony względem swoich obowiązków i nie łatwo okazuje emocje[7][8].

Joker wykazuje wielką troskę względem innych członków cyrku, ale stawia zadowolenie Barona Kelvina, bez względu na to, jak odrażające dla niego są jego żądania, ponad wszystko[9]. Jego motywacją spełniania żądań Kelvina jest to, że uważa, że w ten sposób chroni on swoich braci i siostry z przytułku Renbourn.

Historia Edytuj

Joker urodził się 2 kwietnia 1863 roku bez prawej ręki. Jego matka, Karen Taylor, była prostytutką, ale porzuciła go z nieznanego powodu[1]. Joker spotkał innych członków pierwszego szczebla Cyrku Noah's Ark w jednym z zaułków East Endu. Nie mieli nadziei na znalezienie pracy, i nie byli nawet dobrymi złodziejami[10].

Pewnego dnia dziesięć lat temu Doll podbiegła do Jokera z zębem w ręku. Radośnie oznajmiła, że wypadł, wierząc, że później dostanie monetę od zębowej wróżki i obiecała, że kupi im wszystkim chleb. Peter w odpowiedzi chciał wspomnieć, że zębowa wróżka w rzeczywistości nie istnieje, ale został powstrzymany przez Jumbo. Kiedy zły spytał, dlaczego nie pozwolił mu mówić, Joker zgodził się z Jumbo, że trudno by było powiedzieć jej prawdę widząc jej uśmiech. Beast powiedziała, że jeśli Doll nie dostanie swojej monety rano, będzie smutna. Dlatego też Joker zdecydował się, że spróbuje pieniądze zarobić. Joker odrzucił pomysł Petera, aby pieniądze ukraść argumentując, że byłoby to niewłaściwe użyć skradzione pieniądze „tym razem”. Joker, Beast, Dagger, Peter, Wendy oraz Jumbo następnie przez całą noc pracowali fizycznie, aby zarobić na monetę dla Doll. Poczuli ulgę, że zdążyli na czas - położyli ją obok niej, gdy jeszcze spała. Następnego ranka nieświadoma tego Doll chwali się swoją monetą przyjaciołom mówiąc, że jest bardzo szczęśliwa, że mogą teraz zjeść chleb. Wyczerpany, ale szczęśliwy Joker zaśmiał się razem z nią. Przekonana, że zębowa wróżka dałaby jej kolejne monety, Doll później usiłowała wyrwać sobie więcej zębów, które nawet się nie ruszały, ku przerażeniu innych[11].

Pewnego dnia siedząc pod osłoną podczas deszczu, Baron Kelvin znalazł ich i przygarnął. Joker nazwał ośrodek Renbourn rajem[12]. Po pewnym czasie postanowili zacząć występować w cyrku, a Joker nadał im pseudonimy[13]; oczywiście Joker także jest pseudonimem - nawet Mroczni Żniwiarze nie mieli danych odnoście jego prawdziwego imienia[1].

Jakiś czas później Joker próbował pomagać Kelvinowi z jego obsesją Cielem Phantomhive'em, tak jak wtedy, gdy przekazał mu informacje o przypuszczalnej śmierci Ciela i kiedy powstrzymał go przed wzięciem udziału w mrocznej ceremonii z udziałem Ciela[14].

Ciekawostki Edytuj

  • Joker, który pochodzi z East Endu, mówi gwarą języka angielskiego Cockney.
  • Zmarł 9 lutego 1889 roku z powodu utraty krwi[15][1], a według polskiego tłumaczenia mangi zmarł 9 stycznia 1889 roku[16].
  • Nawet bogowie śmierci Shinigami nie znają jego prawdziwego imienia[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Manga Kuroshitsuji, rozdział 35, str. 11
  4. 4,0 4,1 Plik:Ep41 Timetable.png
  9. Manga Kuroshitsuji, rozdział 30 , str. 10-11
  11. Manga Kuroshitsuji, rozdział 96.5, str. 10-18
  15. Anime Kuroshitsuji: Book of Circus, odcinek 10
  16. Manga Kuroshitsuji, rozdział 35, str. 11 (wer. pol.)

NawigacjaEdytuj

Cyrk Noah's Ark
Baron Kelvin · Joker · Beast · Dagger · Wendy · Peter · Jumbo · Snake · Doll · Doktor · Suit · Smile · Black

Więcej z Fandomu

Losowa wiki