FANDOM

Kosa Śmierci (jap. デスサイズ Desu Saizu, ang. Death Scythe) – broń używana przez Mrocznych Żniwiarzy, która służy im do oceniania dusz i ich zbierania.

Informacje Edytuj

Jak twierdził Grell Sutcliff, cięcie Kosy Śmierci zrywa związek między pamięcią danego człowieka a jego duszą i w ten sposób oficjalnie kończą życie danej osoby[1]. Wiadome jest, że Kosy Śmierci są w stanie przeciąć wszystko, łącznie z każdym innym Mrocznym Żniwiarzem[2], jak twierdzą niektórzy Mroczni Żniwiarze[3] Kosa Śmierci nie może przeciąć innej Kosy[4].

Wygląd Edytuj

Każda Kosa Mrocznych Żniwiarzy wydaje się być unikalna dla każdego indywiduum. Na przykład, kosa Grella przypomina piłę łańcuchową, podczas gdy kosa Ronalda Knoxa przypomina kosiarkę. Kosy Śmierci mogą być modyfikowane tak długo, jak tylko odpowiednie dokumenty zostaną złożone do Wydział Spraw Ogólnych[5]. Korzystanie z nieautoryzowanej kosy jest niezgodne z zasadami[6].

Przeznaczenie Edytuj

Mroczny Żniwiarz używa kosy Śmierci, aby wyświetlić Cinematic Record danej osoby. To pozwala Mrocznemu Żniwiarzowi zobaczyć wspomnienia danej osoby i pozwala zdecydować, czy osoba powinna mieć prawo do śmierci lub dalszego życia. Jeśli Żniwiarz zdecyduje się na to wcześniejsze, zbiera duszę jego Kosą Śmierci. Dodatkowo Kosa Śmierci może być również wykorzystywana w walce z przeciwnikami.

Moce Edytuj

Kosy Żniwiarzy są bardzo potężnymi broniami, wystarczająco silnymi, aby nawet zabić samych Żniwiarzy[7] i demony[8].

Ciekawostki Edytuj

  • Wszystkie Kosy Śmierci w mandze są oparte na narzędziach ogrodowych; niektóre z nich nie powinny pojawić się w XIX wieku, są to m.in. piła łańcuchowa lub kosiarka zasilana gazem.
  • Kiedy Mroczny Żniwiarz przechodzi na emeryturę, jego kosa jest mu odebrana i skonfiskowana[9].

GaleriaEdytuj

Przypisy

  7. Anime Kuroshitsuji, odcinek 6
  8. Anime Kuroshitsuji II, odcinek 10

Więcej z Fandomu

Losowa wiki