FANDOM

Królowa Wiktoria (manga).jpg
Królowa Wiktoria
Kanji

ビクトリア

Rōmaji

Bikutoria

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Kobieta

Wzrost

152 cm

Data urodzenia

24 maja 1819 r.

Status Profesjonalny
Przynależność

Phantomhive
Brytyjska rodzina królewska

Zajęcie

Królowa Wielkiej Brytanii

Baza operacji

Buckingham Palace

Status osobisty
Status

Żywa (martwa, tylko Kuroshitsuji (anime)

Krewni

Książę Albert (mąż; zmarły)
Duke Clemens (kuzyn)
Derrick Arden (syn kuzyna; zmarły)

Pierwsze wystąpienie
Manga

Tom 5, Rozdział 21

Anime

Odcinek 14

Seiyū

Sayuri Sadaoka (starsza)
Ayako Kawasumi (młoda)

Królowa Wiktoria (jap. ビクトリア Bikutoria) – monarchini Wielkiej Brytanii. Ciel Phantomhive pracuje dla niej jako pies gończy, monitorując m.in. podziemne organizacje.

Wygląd Edytuj

W mandze Wiktoria jest dojrzałą, elegancką kobietą. Wydaje się być silną i zdolną kobietą w podeszłym wieku. Jako że dba o wygląd, nosi eleganckie ubrania, co zdziwiło Baldroy'a, gdy spotkał ją po raz pierwszy[1].

Młoda królowa.png

Królowa o młodzieńczym wyglądzie.

Jednakże w oryginalnej adaptacji anime Wiktoria jest niewielką, chorowitą kobietą, która zawsze ubiera się na czarno; często nosi czarną woalkę, która zakrywa jej twarz. Kiedy ją unosi, ukazuje się jako młoda dziewczyna o długich, falowanych i szarych włosach. Ma także przyczepioną do niej część ciała jej zmarłego męża, które nadal gnije i powoduje, że codziennie czuje ból[2].

OsobowośćEdytuj

W mandze Wiktoria jest miłą i taktowną starszą kobietą. Była prestiżową władczynią, tworzyła najbardziej znakomitą epokę z historii Wielkiej Brytanii, podczas której państwo zostało nazwane imperium, nad którym nigdy nie zachodzi słońce. Ma wybitny gust w dziedzinie mody podczas przyjęć towarzyskich i często ustanawia trendy. Wiktoria jest niezwykle popularna i lubiana wśród swoich poddanych[3].

Wiktoria w anime Book of Circus.

Wiktoria jest bardzo cnotliwą osobą, która bardzo przestrzega sprawiedliwości i dobrych obyczajów. Ona stale się martwi o stabilność zwykłego społeczeństwa i dlatego wysyła Ciela Phantomhive'a, aby pomógł jej ujarzmić przestępców.

Wiktoria nadal głęboko kocha jej zmarłego męża, Księcia Alberta, i często potrzebuje pocieszenia ze strony jej doradcy Johna Browna, który posiada pacynkę Księcia Alberta. Ma także w zwyczaju nazywać Ciela „chłopcem”, jak mówi, że zawsze będzie dla niej ślicznym chłopcem. Mimo jej nieco dziwnych tendencji, wiele postaci darzy ją dużym szacunkiem[4][5].

Streszczenie mangi Edytuj

Obraz Alberta i Wiktorii.jpg

Obraz Księcia Alberta i Królowej Wiktorii.

Jack the Ripper Arc Edytuj

Chociaż osobiście się nie pojawiła, Wiktoria wysłała Ciela Phantomhive'a, aby zbadał sprawę zabijanych prostytutek na ulicach Londynu. Jest bardzo zaniepokojona niekonwencjonalnymi metodami zabójcy[6].

Później, Ciel rozwiązuje sprawę Kuby Rozpruwacza, dzięki czemu Królowa mogła być spokojna. Jednak nigdy nie poinformował jej o prawdziwej tożsamości mordercy[7].

Przypisy

  2. Anime Kuroshitsuji, odcinek 23

Więcej z Fandomu

Losowa wiki