FANDOM

Tanaka
Tanaka
Kanji

田中

Rōmaji

Tanaka

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Mężczyzna

Status Profesjonalny
Zajęcie

Zarządca Posiadłości Phantomhive

Poprzednie zajęcie

Kamerdyner w posiadłości Phantomhive

Baza operacji

Posiadłość Phantomhive; Londyn

Status osobisty
Status

Żywy

Pierwsze wystąpienie
Manga

Tom 1, Rozdział 1

Anime

Odcinek 1

Gra wideo

Kuroshitsuji: Phantom & Ghost

Seiyū

Shunji Fujimura

Tanaka (jap. 田中 Tanaka) – zarządca posiadłości Phantomhive, a także stary przyjaciel rodziny i lojalny sługa.

Wygląd

Tanaka 2

Prawdziwy wygląd Tanaki.

Tanaka jest starszym mężczyzną o siwych włosach i wąsach. Nosi monokl na prawym oku, wytworny garnitur i białe rękawiczki i prawie zawsze trzyma w ręku czarkę herbaty. Jego wymiary ciała są zazwyczaj przedstawiane krótsze i mniejsze niż są w rzeczywistości. W sytuacjach poważnych lub krytycznych jest on przedstawiony w jego pełnej wysokości.

Osobowość

Tanaka jest inteligentnym i kompetentnym człowiekiem. Jest byłym kamerdynerem domostwa Phantomhive, służył Vincentowi Phantomhive, ale został ranny w przeszłości[1], obecnie wykonuje niewiele pracy; on zwykle spędza większość czasu biegając z Baldroyem, Finnianem i Mey-Lin. Mimo to jest bardzo szanowany przez innych, jak np. przez Sebastiana Michaelisa i Francis Midford; w rzeczywistości markiza Midford kiedyś zachęcała Sebastiana i Ciela, by brali z niego przykład w związku ze swoim wyglądem[2]. Poza tym, jest miły i wierny Cielowi, jego gościom, a także innym służącym. Choć zazwyczaj przystaje na plany innych, Tanaka ma wielki autorytet, jest figurantem i dyrektorem wykonawczym Spółki Funtom[3][4]. Pomimo swojego wieku, nadal jest silny, jak zostało to pokazane, kiedy bez wysiłku stonował mężczyznę, który próbował zranić Ciela[5].

W poważnych czasach, kiedy jest potrzebny, aby tymczasowo ponownie objąć stanowisko kamerdynera, Tanaka wykonuje swoje obowiązki szybko i sprawnie wraz z bogatym doświadczeniem do dyspozycji[6]. Jest spokojny i poważny, potrafi upomnieć Ciela, jeżeli stwierdzi, że jest okazuje on słabość jako głowa rodu Phantomhive[7]. Często stawia zdrowie i samopoczucie Ciela na pierwszym miejscu[8].

Historia

Tanaka i Ciel

Tanaka ściska Ciela z ulgą.

Tanaka był obecny, gdy rodzina Ciela Phantomhive'a została zamordowana, a on sam próbował ostrzec Ciela, by uciekał. W ten sposób niezauważony napastnik pchnął go nożem w plecy poważnie go raniąc[9].

Był leczony w Royal Hospital, gdzie pracowała Angelina Dalles. Gdy Ciel i Sebastian odwiedzili go, Tanaka był zdziwiony, że Ciel żyje. Następnie dał Sebastianowi zegarek kieszonkowy, który powiedział, że był przekazywany z jednego kamerdynera rodziny Phantomhive na następnego[10].

Streszczenie mangi

Kidnapping Arc

Jack the Ripper Arc

Curry Contest Arc

Circus Arc

Phantomhive Manor Murders Arc

Luxury Liner Arc

Przypisy

  3. Character Guide Kuroshitsuji, str. 4
  4. Anime Kuroshitsuji, odcinek 9

Nawigacja

Posiadłość Phantomhive
Ciel Phantomhive · Vincent Phantomhive · Rachel Phantomhive · Sebastian Michaelis · Tanaka · Baldroy · Mey-Lin · Finnian · Pluto · Snake